Sve više privatnih zdravstvenih ustanova i poliklinika shvaća vrijednost digitalnog oglašavanja putem Facebook-a i što ono može donijeti njihovom poslovanju. O tome kako točno Facebook stranicu možete iskoristiti kao promotivni kanal u području zdravstvu, govorili smo u ovom članku stoga ako već niste pročitajte koje su prednosti ovog tipa oglašavanja.

Kada donese odluku da investira u digitalni marketing, vlasniku je krajnji cilj osigurati pune čekaonice. Međutim, obično se već na samom početku susreće s dosta nedoumica, ali i novih pojmova. Zbog toga se može stvoriti dojam da ovaj tip oglašavanja ne funkcionira. Zato smo se ovim člankom odlučili usmjeriti prema nekim od pojmova koje vrlo često community manageri koriste u komunikaciji sa s vlasnicima ili profesionalcima u zdravstvenoj industriji, a čije pojašnjenje bi im moglo pružiti bolju sliku o tome zašto je Facebook oglašavanje dobra investicija za njih.

Za ostvarivanje rezultata i ciljeva potrebno je strpljenje

Za početak, vlasnici koji se nisu susreli s digitalnim oglašavanjem vrlo često nisu sigurni u kojem vremenskom periodu mogu očekivati optimalne rezultate. Zato je važno da oni koji se odluče krenuti, budu svjesni da je za digitalni marketing potreban duži period za ostvarivanje ciljeva. Oglašavanje često nema smisla ako će trajati kraće vrijeme. Potrebna su barem tri mjeseca kako bi se preispitala situacija i prilagodila marketinška kampanja, a tek nakon toga, rezultati će početi pristizati. Zato je strpljivost vrlo važna, a kada se jednom odlučite pozicionirati online, budite sigurni da ste u tom slučaju odabrali dugoročno najisplativiji oblik privlačenja novih potencijalnih pacijenata ali i zadržavanje postojećih.

Koliko korisnika vidi naše objave i kome zapravo želimo da se one prikazuju?

Kako bi znali da oglašavanje ima smisla i da napreduje, korisno je znati podatak o tome koliki je doseg ljudi koji prati vašu Facebook stranicu ili vidi sadržaj koji objavljujete. Vaše objave mogu ljudima biti vrlo zanimljive i korisne, ali neće ostvariti vaš krajnji cilj ako premali broj ljudi vidi tko ste i što nudite. Doseg, odnosno tzv. reach, prikazuje koliki je broj korisnika vidio vaše objave, a što je on veći, to se više širi svijest o vašem brendu među ljudima, samim time i mogućnost da upravo netko tko treba vašu uslugu sazna za nju. Reach tako može biti organski ili plaćeni, što znači da možete dobiti uvid koliko je korisnika vidjelo vašu objavu tek što ste ju objavili na svojoj Facebook stranici, međutim plaćeni reach omogućava da se vaše objave prikažu, što većem broju korisnika, ali i točno onim korisnicima za koje vi to želite. Tako primjerice možete objave usmjeriti prema svima onima koji su fanovi vaše FB stranice, njihovim prijateljima ili prema interesnoj skupini za koju vi to odredite. Ako trenutno imate posebnu ponudu za pregled kod određene skupine, prema godinama ili njihovoj lokaciji, plaćenim objavama možete ciljati upravo tu skupinu ljudi. To vam zasigurno puno više znači nego da se objava generički prikazuje i da ju vide ljudi koji nemaju apsolutan nikakav interes prema onome što im nudite. To je ključna razlika između klasičnog (TV, novine, billboardi) i digitalnog marketinga. U ovom dijelu oglašavanja vrlo je važno razumjeti što je točno vaš cilj i tko je vaša ciljana skupina te prema tome prilagođavati komunikaciju.

Grafički prikaz broja korisnika kojima su vaše objave prikazane te odnos plaćenog i organskog reach-a.

Interakcija korisnika kao pokazatelj uspješnosti

Kada ustanovite da se vaše objave prikazuju dovoljnom broju vaše željene publike, tzv. engagment (akcija) vam može pokazati da li sadržajem koji objavljujete doista i dopirete do njih. Engagment je interakcija koju ostvarujete s fanovima i korisnicima. Prikazuje se brojem lajkova, koliko je ljudi komentiralo objavu ili ju podijelilo sa svojim prijateljima, a što je ta interakcija veća, to je vaša komunikacija putem objava publici interesantnija. Ne zaboravite da je korisnicima na Facebook-u važno, osim svih relevantnih informacija na jednom mjestu pružiti kvalitetan sadržaj koji će ih motivirati da vas redovno prate i ciljano čitaju vaš sadržaj, što vam dugoročno omogućava da za minimalni budžet ostvarite najbolje rezultate. Naravno, što je veći doseg ljudi koji vidi vaše objave, to je mogućnost za interakciju veća. Stoga iako reach za mnoge nije stvarni pokazatelj, važno je voditi računa o njemu i ulagati u njegovo povećanje jer samim time utječemo na što veći engagment korisnika.

Kako znati da li se oglašavanje zaista isplati?

Kako zapravo možete utvrditi da vam se oglašavanje isplatilo? Jedan od realnih pokazatelja od mnogih parametra je svakako CPC (eng. Cost per Click). CPC je u digitalnom marketingu zapravo model plaćanja oglašavanja prema kojem oglašivač plaća svaki put kada korisnik klikne na link. Kod Facebook oglašavanja možete dobiti uvid u to koliko iznosi CPC ako vam je cilj da što veći broj posjetitelja npr. posjeti vašu web stranicu. Ako ste primijetili da veliki broj korisnika vidi vaše objave i imate solidan broj interakcija na objavama, znači da korisnike zanimaju vaše usluge. Ipak, ono što zapravo želite je da korisnici dođu na vašu web stranicu i rezerviraju termin za pregled. Prema cijeni CPC-a možete vidjeti kolika je vrijednost vašeg oglašavanja, a prema tome i njegovu isplativost. Tako primjerice, ako CPC iznosi 0,50 kn, a uložili ste 100 kn budžeta za plaćenu objavu, na vaš oglas će kliknuti 200 ljudi. Recimo da je vrijednost pregleda koji oglašavate 500 kn, a ako se od njih 200 troje naručilo za pregled, računica je jednostavna.
Da li vam je sada možda jasnije zašto neprestano ističemo da je Facebook stranica najisplativiji oblik promocije?

Izvor: Sprout Social

Kreativna agencija koja poznaje specifičnosti komunikacije u zdravstvu

Ovim člankom željeli smo i pokušali objasniti i tek nekoliko pojmova za bolje razumijevanje Facebook oglašavanja kako bi mogli što bolje razumjeti što ono može predstavljati za vaše poslovanje. Ipak, za oglašavanje u digitalnom marketingu važno je osmisliti i pripremiti jasnu strategiju, svakodnevno pratiti ponašanje korisnika analizom mnogih drugih parametra, voditi komunikaciju s njima, prilagođavati objave prema njihovoj interakciji te ostvarivati što bolji CPC kako bi za što manji budžet dobili najbolje rezultate – nove pacijente. Zato pri odabiru community managera obratite pažnju koliko zapravo razumije industriju u kojoj poslujete i vađe ciljeve, ali i koliko vam jasno i razumljivo prikazuje rezultate.

Naša Kreativna agencija u zdravstvu ima višegodišnje iskustvo u području zdravstva te poznaje ograničenja i prilike koje nudi zdravstvena industrija. Poznavajući tržište i terminologiju iz industrije kojom se bavite, agencija prepoznaje potencijale na tržištu i potpuno je usmjerena prema potrebama i ciljevima klijenta. Za sva dodatna pitanja i informacije kontaktirajte nas putem e-mail adrese andrea.stanicic@hit-konferencija.hr

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *